41. |
Контролни технички преглед врши се: |
|
(Заокружити два тачна одговора) |
|
|
а)
|
по захтеву власника, односно корисника возила, |
|
б)
|
по налогу овлашћеног лица Министарства унутрашњих послова, |
|
в)
|
по налогу инспектора за друмски саобраћај, |
|
г)
|
по захтеву возача. |
|
|
42. |
Ближи услови које морају да испуњавају возила у саобраћају на путу у погледу димензија, техничких услова и уређаја, склопова и опреме и техничких норматива прописани су: |
|
|
|
|
а)
|
Законом о безбедности саобраћаја на путевима, |
|
б)
|
Правилником о техничком прегледу возила, |
|
в)
|
Правилником о подели моторних и прикључних возила и техничким условима за возила у саобраћају на путевима. |
|
|
43. |
Највећа дозвољена дужина моторног возила највеће дозвољене масе до 3.500 kg, износи: |
|
|
|
|
а)
|
6,00 m, |
|
б)
|
8,00 m, |
|
в)
|
12,00 m. |
|
|
44. |
Највећа дозвољена дужина моторног возила, осим аутобуса, мопеда, мотоцикла, трицикла и четвороцикла, износи: |
|
|
|
|
а)
|
6,00 m, |
|
б)
|
12,00 m, |
|
в)
|
15,00 m. |
|
|
45. |
Највећа дозвољена дужина мопеда, мотоцикла, трицикла и четвороцикла, износи: |
|
|
|
|
а)
|
3,00 m, |
|
б)
|
4,00 m, |
|
в)
|
5,00 m. |
|
|
46. |
Прикључно возило које вуче мопед, односно мотоцикл, не сме бити шире од: |
|
|
|
|
а)
|
једног метра, |
|
б)
|
ширине мопеда, односно мотоцикла, који га вуче, |
|
в)
|
0,5 m. |
|
|
47. |
Највећа дозвољена дужина путничког возила са приколицом износи: |
|
|
|
|
а)
|
12,00 m, |
|
б)
|
16,50 m, |
|
в)
|
18,75 m. |
|
|
48. |
Највећа дозвољена толеранција највеће дозвољене дужине возила износи: |
|
|
|
|
а)
|
0,50 %, |
|
б)
|
0,75 %, |
|
в)
|
1,00 %. |
|
|
49. |
Највећа дозвољена ширина моторног возила износи: |
|
|
|
|
а)
|
2,50 m, |
|
б)
|
2,55 m, |
|
в)
|
2,80 m. |
|
|
50. |
Највећа дозвољена ширина радне машине износи: |
|
|
|
|
а)
|
2,50 m, |
|
б)
|
2,55 m, |
|
в)
|
3,00 m. |
|
|
51. |
Највећа дозвољена висина моторних возила износи: |
|
|
|
|
а)
|
4,00 m, |
|
б)
|
4,05 m, |
|
в)
|
4,10 m. |
|
|
52. |
Највећа дозвољена висина мопеда, мотоцикла, трицикла и четвороцикла износи: |
|
|
|
|
а)
|
2,50 m, |
|
б)
|
2,00 m, |
|
в)
|
1,50 m. |
|
|
53. |
Моторно, односно прикључно возило, може бити оптерећено тако да укупна маса моторног, односно прикључног возила, не прелази вредност: |
|
|
|
|
а)
|
носивости возила уписане у саобраћајну дозволу, |
|
б)
|
осовинског оптерећења прописаног за погонску осовину моторног, односно гоњену осовину прикључног возила, |
|
в)
|
највеће дозвољене масе возила која је декларисана на произвођачким таблицама моторног, односно прикључног возила. |
|
|
54. |
Укупна маса до које може бити оптерећено прикључно возило из скупа возила одређује се: |
|
|
|
|
а)
|
на основу декларисане вредности највеће дозвољене масе одређене на произвођачкој таблици прикључног возила и декларисане вредности укупне масе прикључног возила коју може вући моторно возило одређене на произвођачкој таблици моторног возила, |
|
б)
|
само на основу декларисане вредности највеће дозвољене масе одређене на произвођачкој таблици прикључног возила, |
|
в)
|
само на основу декларисане вредности укупне масе прикључног возила коју може вући моторно возило одређене на произвођачкој таблици моторног возила. |
|
|
55. |
Ако се из произвођачке таблице вучног возила не може утврдити укупна маса прикључног возила које може вући то вучно возило, укупна маса прикључног возила не сме бити већа од укупне масе вучног возила за више од: |
|
|
|
|
а)
|
25 %, |
|
б)
|
30 %, |
|
в)
|
50 %. |
|
|
56. |
Возило мора бити оптерећено тако да: |
|
|
|
|
а)
|
осовинска оптерећења погонске осовине могу прелазити вредности декларисане од стране произвођача и наведене на произвођачкој таблици на возилу под условом да укупна маса не прелази највећу дозвољену масу возила, |
|
б)
|
осовинска оптерећења не прелазе вредности декларисане од стране произвођача и наведене на произвођачкој таблици на возилу, |
|
в)
|
осовинска оптерећења могу прелазити вредности декларисане од стране произвођача и наведене на произвођачкој таблици на возилу под условом да укупна маса не прелази највећу дозвољену масу возила. |
|
|
57. |
Точак управљача моторних возила највеће дозвољене масе до 3.500 kg: |
|
|
|
|
а)
|
не сме бити на десној страни, |
|
б)
|
може бити на било којој страни ако је тако предвидео произвођач, |
|
в)
|
може бити и на десној страни ако је моторно возило први пут регистровано у Републици Србији до 1. јула 2012. године. |
|
|
58. |
Кочни систем моторних возила највеће дозвољене масе до 3.500 kg мора да оствари функције: |
|
|
|
|
а)
|
радног кочења и паркирног кочења, |
|
б)
|
радног кочења и помоћног кочења, |
|
в)
|
радног кочења, помоћног кочења и паркирног кочења. |
|
|
59. |
Кочни систем мопеда, односно мотоцикала, мора да оствари функције: |
|
|
|
|
а)
|
радног кочења, |
|
б)
|
радног кочења и помоћног кочења, |
|
в)
|
радног кочења, помоћног кочења и паркирног кочења. |
|
|
60. |
Систем против блокирања точкова при кочењу (ABS) је део: |
|
|
|
|
а)
|
система дуготрајног успоравања возила који обезбеђује већу стабилност возила, |
|
б)
|
радног кочења који аутоматски регулише проклизавање точкова, у правцу обртања, за време кочења, |
|
в)
|
помоћног кочења који скраћује зауставни пут. |
|
|